Wij willen allemaal ‘samen-werken’ aan goede zorg. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over de zorg die u krijgt. Wij willen dan de oorzaak daarvan wegnemen. Zo voorkomen wij dat wat u dwarszit, blijft voortduren of zich herhaalt. En helpen wij elkaar om de zorg te verbeteren.
Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met u te bespreken. De therapeut kan meer informatie geven en/of de behandeling nogmaals uitleggen. Ook voor de therapeut is het belangrijk te weten dat er vragen zijn over de behandeling of dat er iets niet goed gegaan is. U kunt uw vragen of bezwaren eventueel ook telefonisch of per e-mail voorleggen aan de therapeut
Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij SCAG.
Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ. Voor meer informatie kijkt u op de website van mijn beroepsvereniging het NVAGT: https://www.nvagt-gestalt.org/over-nvagt/beroepscodes-en-klachten. U kunt daar het klachtenformulier invullen. Dit formulier is strikt vertrouwelijk en wordt alleen gebruikt om de klachtenfunctionaris en/of de geschilleninstantie te informeren. In dit formulier kunt u uw gegevens invullen en de klacht omschrijven.
Nadat u het formulier op uw scherm (digitaal) ingevuld heeft kunt u het printen en in een gesloten enveloppe opsturen aan het secretariaat van het NVAGT, NVAGT: Postbus 1058, 3860 BB Nijkerk. U kunt het ook opslaan en per e-mail toesturen: info@nvagt.eu . Alleen met uw toestemming sturen wij uw klacht vervolgens door naar de coördinator van de poule van onafhankelijke klachtenfunctionarissen. Dat zijn allen professionals met wie u uw klacht kunt bespreken en van wie u een advies krijgt wat te doen met uw klacht